četrtek, 14. julij 2011

utrinki iz preteklosti - 103 - OBRAZ NA MARSU (november 2008)

Rojena na 155. dan v letu, ko je NASA objavila skrivnostno fotografijo obraza na Marsu. Že malih nog zmeraj zaprta v svojo sobo med ustvarjalne pripomočke (barve, papir, škarje,...) ali skrita kje po domačih travnikih in gozdovih. V osnovni šoli prvi kandidat za vsako likovno kolonijo ali športno dogajanje, v gimnaziji ugotovila, da me pravzaprav zanima vse, študij mi je prinesel naziv arhitekt, verjetno pa eno življenje ne bo dovolj za preizkusiti vse, kar bi me lahko veselilo.
Fotografija se je vtihotapila v mojo dušo postopno in nekje v letu 2007 me je zadelo spoznanje, da pravzaprav povsod okoli sebe vidim fotografije, pa naj bo med domačimi stenami, v najbolj oddaljenih kotičkih našega pisanega planeta ali preprosto samo v glavi. In to videnje me je konec leta 2008 pridružilo somišljenikom v Svitu. Nekoč, ko bom velika, pa bom ...


           
A bo OK tale tekst? To je moja domača naloga za predstavitev TUKAJ. Ampak ... manjka mi avtoportret. V jok in na drevo, nimam avtoportreta! In to se mi nikakor ne zdi lahka naloga. En samcat posnetek, ki naj pove, kdo sem. Kako naj fotografija pove vse o meni, ko pa še sama ne vem, kdo pravzaprav sem? Sem vse in sem nič!
Mogoče bi morala svoj portret narediti na Marsu. THE FACE ON MARS je zanimiva zgodba o fotografiji iz leta 1976, ki jo je Viking 1 posnel v Marsovski pokrajini Cydonia. Iz posnetka je strmel lepo osenčen človeški obraz. Od prve javne objave je obraz na Marsu postal pop ikona. Tako kot pri vsakem pojavu s pridihom misterioznosti so se tudi tukaj napletle zgodbice, zgodbe in teorije zarote. Po eni izmed njih bi naj bil obraz spomenik izgubljene civilizacije na Rdečem planetu. 



 

Leta 1998 je sonda Mars Global Surveyor porušila visokoleteče ideje. Fotografija boljše resolucije je namreč pokazala za Mars povsem običajno gorasto gmoto. Ampak pop ikona ostaja.
Mimogrede, Mars je bil rimski bog vojne in po njem je dobil ime četrti kamen od sonca - naš sosed, pordel od železovih oksidov. Za našo ljubo Zemljo je od človeka drugi najbolj raziskan planet, predvsem zaradi želje, da bi na njem odkrili vodo v kakršni koli obliki že. In voda je vir življenja. In ljudje imamo glede življenja veliko idej (radi ga tako generiramo kot uničujemo). 

Mimogrede, zdaj sem tudi TUKAJ. Kot da sem že od nekdaj zraven. Občutek je ... prijeten.

Ni komentarjev:

Objavite komentar