sobota, 31. maj 2014

239 ... poročena z življenjem



Doktorica je zabičala, da morava s sinom v domači karanteni pregurati njegovo pljučnico. On nima nič proti neskončnemu poležavanju v pižami na kavču pred risankami, torej pravzaprav sploh ni slabo biti bolan, če ravno ne kašljaš na vsa pljuča cel ljubi dan. Na Minimaxu imajo konec koncev kar nekaj poučnih risank in sem se še sama pridružila dopoldanskemu kavčingu s skodelico kave v roki. Ne spomnim se, kdaj sem nazadnje brez polne glave načrtov, kaj vse je treba čez vikend postoriti in kam vse iti, brez nemira in slabe vesti, preživela kakšen vikend doma z otrokom. Še vreme sodeluje, zunaj hladen veter zbira temačno oblačno zaveso...

Torej smo pri kavčingu in risankah. V eni od njih sta brata nekajže (kdo bi si zapomnil vsa ta imena, v mojih časih smo imeli le medvedka Ušatka in še nekaj podobnih do konca seznama) raziskovala velikooke Tarsiuse v džunglah Indonezije. Presneto, da ti risanka vzbudi spomine na potovanje izpred desetih let - in to prav gotovo potovanje mojega življenja! Takoj sem hitela v omarico brskat za albumi, da se otroku pohvalim, kako smo po tropskem gozdu sredi noči iskali in našli te najmanjše opice na planetu – Tarsius Spectrum.


Omarica je bila seveda naenkrat prazna. Preden sem našla pravi album, so bile vse te velike, težke in silno debele bukve na kupu sred sobe. Takrat me je zadelo krotko spoznanje, kako fino je živeti v času tehnološkega napredka, saj za nekaj let foto spominov ne potrebuješ kakšne posebej ojačane police, ki bi potem zaprašena dolga nadaljnja leta ječala pod silno težo zamrznjenih trenutkov, ki počasi bledijo na klasično razvitih fotkah. Vse te moje težke spomine sem zložila na en kup in poleg pristavila mini kupček fotoknjig. Tisti manjši kupček bi poleg brisačke komfortno odselila tudi na drugi konec vesolja, če bi bilo potrebno! Z guštom bi tudi na kakšnem od planetov na drugem koncu Mlečne ceste vsake toliko prebrskala po trenutkih, ki so me naredili.



Sedaj že vem, od kod to meni ljubo kopičenje spominov od tu in tam. Če ne bi kot sraka v svoje gnezdo spravljala vse bleščice svojega življenja, bi jih večino že davno pozabila. Tista nagubana reč pod mojo lobanjo bi sicer naj bila precej mogočno orodje, ampak jaz je prav očitno ne znam uporabljati po svojih željah (pravzaprav sem vedno bolj prepričana, da je človek zgolj neposrečena igra svojih kreatorjev – genov). Če si samo predstavljam, kakšno količino podatkov predela človek v svojem življenju, iz spomina pa jih izbrska le peščico. Nekaj časa sem močno zavidala vsem, ki imajo dobro sposobnost memoriranja, vendar so me izkušnje naučile, da narava vedno poskrbi za primerno ravnotežje med pozitivnimi in negativnimi lastnostmi. Ko ti ojača eno sposobnost, ti na drugi strani kakšno odškrne. Balans pa je krhek.

Tako – za spomin seveda – sem škljocnila ta veliki in mali stolp pofotkanega papirovja in ker se mi danes nikamor ne mudi (v načrtu je zgolj čiščenje akvarija, kuhanje kosila in cartanje našega bolnika), sem se vrgla v listanje po spominih. Sine je na hitro ošvrknil mojega Tarsiusa, kako osvetljen s flešem revček bolšči vame, zadaj pa črnina nadomešča mogočen tropski gozd. Potem je nadaljeval svoje hipnotično zrenje v risanke, jaz pa si nisem mogla kaj, da ne bi brkljala po davnih spominih. So dežele, ki jih doživiš, in so dežele, ki so še marsikaj več od tega – vstopijo vate in na nek skrivnosten način postanejo del tebe. To je približno tako kot z ljudmi … nekateri postanejo del tebe celo brez da bi to sploh kdaj vedeli. Naj se še tako trudim in to poskušam opisati ljudem, ki ne dojamejo … pa saj nima smisla, mar ne? Tu smo spet pri tistem balansiranju matere narave – vsi ne zmoremo vsega.


Začelo se je s cvetličnim venčkom okoli vratu in zvoki gamelana, nadaljevalo s kulturno šok terapijo, zaključilo pa se pravzaprav nikoli ni – deset let je že od tega in sedaj lahko z gotovostjo prikimam misli, da se prava potovanja nikoli ne končajo. Kar prelijejo se čez vsakdan in vsrkajo v tkanino življenja. Takrat sem spisala 28 strani dolg potopis s potovanja, katerega digitalni izvirnik je izpuhtel v zgodovini menjavanja računalnikov, papirnati print, ki sem ga zakrivila na stroške takratnega službenega printerja, pa na srečo še hranim med knjigami. Na podlagi potovanja se je prvič izkristaliziralo tudi ljubosumno mnenje mojega sopotnika, da sem pravzaprav poročena s fotaparatom. Kar si po teh letih drznem tolmačiti po svoje v smislu, da sem poročena z življenjem in ne s človekom. In tako včasih nehote, s prepletanjem misli, prideš do kakšne teoretične utemeljitve samega sebe. Trudim se po svojih močeh, ob vsakodnevnih kolobocijah, Živeti.




Zato imam rada spomine. Čez čas ti pridejo prav, da se naučiš česa o - sebi :-).




2 komentarja:

  1. velika carica si, kako lepo znaš napisat oziroma povedat

    OdgovoriIzbriši
  2. velika carica si, kako lepo znaš napisat oziroma povedat

    OdgovoriIzbriši