četrtek, 14. julij 2011

utrinki iz preteklosti - 108 - ŠTOPANJE PO GALAKSIJI (december 2008)

Na napisu je stalo:
Primi paličko blizu sredine. Ovlaži konico v ustih. Vstavi v medzobni prostor s topim robom ob dlesni. Nežno pomikaj ven in noter.
"Sklenil sem", je pojasnil Pametni Wonko, "da civilizacija, ki je že tako skregana s pametjo, da mora celo k zavojčku zobotrebcev priložiti podrobno navodilo za uporabo, ni več civilizacija, v kateri bi lahko živel in ostal normalen."
(Douglas Adams, Zbogom in hvala za vse ribe)

           
In še nauk zgodbe: Edino, kar lahko stvarnik pove svojemu stvarstvu, je opravičilo za morebitne nevšečnosti. Olajšanje je v spoznanju, da v tem vesolju ni bilo nikoli mišljeno, da se dobro plačuje in hudo kaznuje. Pravičnost ni vgrajena v aksiome tega sveta, še logika ne, te stvari si mora urediti vsak sam, kakor ve in more.
(spremna beseda prevajalca, Alojz Kodre)


* * * 

Po dolgem času sem v roke vzela svojo kultno knjigo. No, pravzaprav jih je pet, čeprav je to v osnovi trilogija v štirih knjigah. Štoparski vodnik po galaksiji, avtorja Douglasa Adamsa. Nekoč mi je to ena brihtna buča na kubik predlagala za čtivo in večno mu bom hvaležna. Vsake toliko drobne knjižice vzamem v roke in preživim večer v glasnem smehu ob branju. Reč je pisana na natančno moji valovni dolžini. Žal večini, ki sem jim dala reč v branje, ni bila pretirano všeč. Če bi še bil živ, bi Adamsu verjetno vsaj en dolg mejl spisala. Presneto, da bi mu!

Včeraj sem po dolgem času začutila noro potrebo po tem, da si preberem nekaj odstavkov.
Spremno besedo je spisal Alojz Kodre. Nekam znano se mi je zdelo to ime in potem mi je v ušesih zazvenela tista stara melodija "Alojz Kodre, mojster za vse, mojster za mafijo, mafijo...". Reč sem preverila in v Wikipedii piše takole:

Alojz Kodre [álojz kodré], slovenski fizik in prevajalec, * 22. februar 1944, Beljak, Avstrija. Na Fakulteti za matematiko in fiziko v Ljubljani predava Matematično fiziko in Modelsko analizo. Kodre je znan tudi po pesmi Marka Breclja, Alojz valček. V njej avtor opeva mojstra za »mafijo« (matematično fiziko). Profesor ga je kasneje tožil in tožbo tudi dobil, zato je avtor spremenil priimek v besedilu napeva v »Podre«.

Štopanje po galaksiji me seveda opomni tudi na Stephena Hawkinga. On je Einstein naše dobe. Teoretični fizik, priklenjen na voziček in aparature, do zadnjega tkiva telesa paraliziran od ALS, v svojem umu prepleta nam nepredstavljive dimenzije vsega, kar (ne) obstaja. Odkar so mu po okužbi s pljučnico naredili še traheotomijo, komunicira s svetom prek računalniško generiranega glasu. Tako tipičen glas, da ga takoj spoznaš recimo v komadu Pink floydov "Keep talking". En tak komad za ples kocin po moji koži.

It doesn't have to be like this
All we need to do is make sure we keep talking.


Ja, dajmo se pogovarjat. Dragi moji, pogovarjat se je treba!

Ni komentarjev:

Objavite komentar